Primary Advertiser

הדרך הנכונה והמאוזנת לשלב דגים בתזונה בהיריון

בשיתוף סטארקיסט

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 12:45

דגים מכילים אומגה 3 - חומצת שומן חיונית שחשובה להתפתחות של מוחו של התינוק. אז אילו דגים מומלץ לאכול בהיריון וכיצד הכי נכון וטוב לשלב אותם בארוחות?

בתקופת ההיריון נשים רבות מוצאות מוטיבציה נוספת לשמור על תזונה בריאה ומקדישות תשומת לב מיוחדת למה שהן אוכלות. הסיבות לכך מגוונות וחשובות: ישנם מאכלים שיש להימנע מהם בזמן ההיריון ולעומתם ישנם מאכלים שמומלץ במיוחד לצרוך, בין אם משום שהם מעניקים הזנה טובה ומחזקת לגוף שנושא בנטל נוסף בשל ההיריון ובין אם משום שהם חשובים ומועילים להתפתחות התקינה של מערכות גופו של התינוק ברחם.

אחד הדברים שמומלץ לשלב בתזונה במהלך ההיריון הוא דגים, וזאת בשל העובדה שהם מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, החשובות במיוחד להתפתחות המוח של התינוק. קיימים מחקרים המראים קשר בין צריכת אומגה 3 (שדגים הם מקור חשוב שלה) על ידי האם בהיריון ושיפור היכולות הקוגניטיביות של הילד בהמשך חייו.

אישה בהיריון. ShutterStock
בהיריון התזונה מקבלת תשומת לב מיוחדת. אישה בהיריון/ShutterStock

אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית שהגוף שלנו אינו יודע לייצר בעצמו ולכן אנו תלויים בתזונה כדי לקבל את הכמות הנחוצה ממנה לתפקוד בריא ותקין של הגוף. על אף שאומגה 3 מצויה גם במאכלים מסוימים מהצומח, הסוג הנחקר יותר בהקשר תועלות בריאותיות כגון מחלות לב וכלי דם הוא אומגה 3 שמקורה בדגים.

בשם התועלות התזונתיות החשובות שלהם, דגים כלולים בהמלצות התזונה של משרד הבריאות לנשים בהיריון. הדגים שמשרד הבריאות ממליץ לשלב בתזונה כוללים מבחר דגים הזמינים בארץ, לרבות דגי בריכות וטונה בהירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

4 ארוחות מזינות וקלילות שאפשר להכין בחמש דקות

בשיתוף סטארקיסט
בגט עם טונה. ShutterStock
אחת הדרכים הכי פשוטות לשלב דגים בתזונה. כריך עם טונה/ShutterStock

חשוב להזכיר שבזמן ההיריון יש לצרוך דגים שעברו בישול מלא בלבד ואין לאכול דגים נאים שעלולים להכיל חיידקים מזיקים שמסכנים את העובר ואת ההיריון.

הבחירה הבטוחה: טונה מקופסה

אכילת טונה מקופסה היא אחת הדרכים הכי פשוטות לשלב דגים בתזונה, בהיריון ובכלל. קופסת טונה סטארקיסט מכילה כ-25 גרם של חלבון רזה ואיכותי, והיא כמעט לא דורשת מאמץ או הכנה. ניתן להוסיף אותה לסלט או כריך, ללא צורך בשום בישול או הכנה מראש. בנוסף, מנת טונה מספקת כמות משמעותית של ויטמינים ומינרלים רבים כגון ברזל, אבץ, ויטמין B12 ונוגד החמצון סלניום.

טונה היא מקור מצוין לחלבון שהוא דל בשומן ובכולסטרול (50 מ"ג כולסטרול ל-100 גרם), ועל אף שהיא בקופסה, טונה סטארקיסט אינה מכילה חומרים משמרים ושומרת על ערכיו התזונתיים של הדג. את הדג, שמהווה את מנת החלבון, מומלץ לשלב בארוחה עם ירקות טריים ומבושלים, שיוסיפו סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים נוספים וניתן להוסיף לה גם פחמימה, רצוי פחמימה מורכבת כמו דגן מלא, שגם הוא עשיר בסיבים ומספק תחושת שובע למשך זמן ארוך יותר.

בשיתוף סטארקיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully