Primary Advertiser

זו הסיבה שכדאי לכם להכניס טונה לתפריט של הילדים שלכם

בשיתוף סטארקיסט

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 12:43

תזונה היא אחד הדברים הכי חשובים להתפתחותם ובריאותם של ילדים. מחפשים מאכל שיהיה לכם קל לשלב בתפריט של הקטנים ויסמן לכם וי בכל הסעיפים שחשובים לכם? יש לנו המלצה

תזונה היא אחד הדברים הכי חשובים ומשפיעים על הבריאות וההתפתחות של הילדים שלנו. מחקרים מראים שתזונה בריאה ומאוזנת חשובה לא רק למימוש פוטנציאל הגדילה הפיזית של ילדים - גובה ובניית מסת שריר, אלא היא משמעותית מאוד גם בהתפתחות הקוגניטיבית שלהם ובהנחת אבני היסוד להרגלי האכילה העתידיים שלהם.

דגים הם חלק חשוב בהמלצות התזונתיות לילדים. זאת, משום שהם מכילים כמות גבוהה של חלבון איכותי דל בשומן רווי, שכולל את כל חומצות האמינו החיוניות. הם גם עשירים במינרלים מגוונים (אשלגן, אבץ, ברזל, סלניום ומגנזיום) ומכילים ויטמינים שונים, ובמיוחד ויטמינים מקבוצת B.

טונה היא אחד המאכלים הכי פשוטים וזמינים לשלב בתפריט של ילדים. היא קלה לאכילה ואינה דורשת הכנה מסובכת, ובניגוד לדגים אחרים ילדים יתמודדו עם אכילתה בקלות יחסית מכיוון שהיא מגיעה בצורה מוכנה לאכילה, אינה מכילה חומרים משמרים ולא דורשת התמודדות עם עצמות. ישנן גם דרכים מגוונות להציע אותה לילדים באופן אטרקטיבי, משום שהיא "לא נראית כמו דג" ולכן יכולה להקטין את ההתנגדות שיש לחלק מהילדים לאכילת דגים.

ילדים אוכלים נכון. ShutterStock
אוכל שעושה מצב רוח טוב. ילדה אוכלת כריך טונה/ShutterStock

דגים כמו טונה עשירים במיוחד בחומצות שומן מסוג אומגה 3. מדובר ברכיב תזונתי חיוני שמחקרים הוכיחו כי יש לו תועלות בריאותיות רבות ומשמעותיות ביותר כמו הפחתת סיכון למחלות, בהן מחלות לב וכלי דם וכן, סוגים מסוימים של סרטן. מכל הסיבות הללו גם משרד הבריאות הישראלי ממליץ לכלל האוכלוסייה ובכלל זה גם לילדים לשלב דגים בתזונה באופן קבוע.

אך סיבה נוספת וחשובה לא פחות שמעניקה חשיבות לשילוב דגים המכילים אומגה 3 בתזונתם של ילדים היא שיש מחקרים שמראים שאומגה 3 יכולה לתרום לשיפור מצב הרוח, שיפור הקשב והריכוז ויכולות הלמידה.

בטונה סטארקיסט יש 155-200 מ"ג אומגה 3 ל-100 גרם טונה. היתרון בהשגת חומצות שומן מסוג אומגה 3 דווקא מטונה סטארקיסט הוא בזמינות ובקלות של השגתן. טונה סטארקיסט לא דורשת הכנה או תכנון מוקדם לפני אכילתה, ובכך מאפשרת להגביר את צריכת אותן חומצות שומן בתפריט בנוחות ובקלות. ארוחת בוקר או ארוחת עשר שכוללת כריך עם טונה או סלט עם טונה יכולה "לסמן וי" על שני סעיפים חשובים מאוד להורים: גם ארוחה מזינה, בריאה, משביעה ומאוזנת שמכילה חלבון בריא, וגם שיפור ביכולות הריכוז והלמידה.

בשיתוף סטארקיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully