Primary Advertiser

5 הדגים הכי בריאים שכדאי להוסיף לתפריט המשפחתי

בשיתוף סטארקיסט

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 12:41

דגים נחשבים למזון בריא במיוחד והם מומלצים מאוד לאכילה כחלק מתזונה בריאה ומיטיבה. בחרנו עבורכם חמישה דגים בריאים במיוחד שכדאי לכם להכניס לארוחות המשפחתיות

דג טונה. ShutterStock
הדג הפופולרי בישראל. טונה/ShutterStock

בשנים האחרונות רבים מאיתנו כבר יודעים שבשר אדום פחות מומלץ לבריאות. דגים, לעומת זאת, נחשבים למזון בריא ועשיר בוויטמינים ומינרלים, ולכן ישנה עליה בצריכה שלהם, גם בבתים הפרטיים וגם במסעדות. מחקרים מהשנים האחרונות הראו שצריכה של דגים מעלה את מנת המשכל של ילדים, תורמת לבריאות העובר, מנקה את העורקים ותרומת לבריאות הכללית.

אבל איך יודעים איזה דג לבחור ומה הכי בריא או מכיל את הערכים התזונתיים הטובים ביותר? בחרנו עבורכם חמישה דגים בריאים במיוחד:

טונה

אין ספק שמדובר בדג הכי פופולרי בישראל, ואפשר לאכול אותו כסטייק עסיסי, או כתוספת בכריכים, סלטים, פסטות ועוד. הסיבה לפופולריות שלו נובעת ככל הנראה לא רק מהטעם שלו אלא גם בשל הזמינות שלו בקופסאות שימורים ששומרות על ערכו התזונתי הרב.

דג הטונה שגדל במעמקי הים נחשב דל בכולסטרול, עשיר בחלבון, עשיר בוויטמינים מסוג B12, B6 ובחומצות שומן מסוג אומגה 3 - קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות שידועות ביכולתן להגן על הגוף מפני מחלות לב ולשפר את תפקוד המוח, המערכת החיסונית ואפילו מצב הרוח.

צריכים עוד סיבות בריאות לאכול טונה? אלו הערכים התזונתיים של טונה - 100 גרם טונה סטארקיסט במים מכילה מעל 50 אחוזים מההמלצה לצריכת חלבון עבור ילדים (מגיל 4). מכילה ברזל ו B12, אומגה 3, מגנזיום וויטמין D. בנוסף, טונה סטארקיסט בקופסה לא מכילה חומרים משמרים, ורב הערכים התזונתיים שלה נשמרים בהשוואה לדג הטרי.

סטייק טונה אדומה על קרש חיתוך מעץ. ShutterStock
דגים נחשבים למזון בריא ועשיר/ShutterStock

דניס

דג הדניס גדל גם אצלנו בים התיכון. הדניס דל בכולסטרול, מכיל כמויות גדולות של חלבון, ויטמין B12 וויטמין B6 המסייע בחילוף החומרים של החלבון בגופנו, בייצור תאי דם אדומים ונחוץ לפעילות תקינה של מערכת העצבים. הוא אומנם דג שאנחנו רגילים לפגוש יותר במסעדות, אבל בהחלט אפשר ליהנות ממנו גם בבית.

סלמון

מקורו של דג הסלמון הוא במי ים קרים, אבל במקומות רבים כיום הדגים האלה גדלים גם בבריכות, על אף ששיטת גידול זו הופכת אותם לדלים יותר בערכיהם התזונתיים. הסלמון מכיל כמות גדולה של אשלגן, סלניום, ניאצין וכמות יפה של וויטמין D. בנוסף, דג זה מכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3. לחומצות שומן אלו נקשרו כאמור מגוון יתרונות בריאותיים, בהם היכולת לסייע בהפחתת תהליכים דלקתיים ותחלואה במחלות לב וכלי דם.

סרדינים

אולי זה קצת מוזר לכתוב את זה בתור יתרון, אבל אחד היתרונות של הסרדינים הוא שהם נאכלים עם העצמות המכילות כמות גבוהה של סידן. אכילתם עם העצמות הופכת את הסרדינים לקשים לאכילה על ידי רבים, וכפועל יוצא מכך לפופולריים הרבה פחות משאר הדגים. ובכל זאת, מלבד הסידן הרב (שני סרדינים מכילים כ-95 מ"ג סידן), הם מכילים גם ברזל, אשלגן, חומצות שומן וויטמין B12 - שנחוץ לתפקוד תקין של מערכת העצבים, וכן בוויטמין D, שהכרחי לתהליכי הספיגה של הסידן בעצמות.

פורל

הפורל שחי במים מתוקים עשיר בחלבון, חומצות שומן חד בלתי רוויות, אשלגן, מגנזיום ובוויטמין B12. דג זה מכיל גם כמות נאה של ברזל וויטמין E - נוגד חמצון חשוב שמסייע גם בהגנה על העור.

בשיתוף סטארקיסט
  • עוד באותו נושא:
  • דגים
  • טונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully