Primary Advertiser

במים או בשמן ומה לגבי כספית? מנפצים מיתוסים על טונה

בשיתוף סטארקיסט

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 7:41

באיזו תדירות כדאי לאכול טונה והאם ניתן לחמם אותה? קרן אן גיימן, תזונאית קלינית ומאמנת כושר, עם כל מה שצריך לדעת על אחד המאכלים הכי אהובים בישראל

בווידאו: מנפצים מיתוסים על טונה/עריכה: גלעד מן מנהיים

היא מלאה בערכים תזונתיים, מכילה נוגדי חמצון, משפרת את הבריאות ומסייעת לירידה במשקל. טונה נמצאת אצלנו קבוע במזווה, אבל איך הכי נכון לאכול אותה, כמה פעמים בשבוע כדאי לצרוך אותה ומה היתרונות הבריאותיים שלה? קרן אן גיימן, תזונאית קלינית ומאמנת כושר, עושה סדר.

משרד הבריאות ממליץ לאכול טונה כחלק מהדיאטה שלנו?

"במקרים רבים, אנשים לא מודעים לכך שטונה היא דג ככל הדגים, על אף העובדה שהיא נמצאת בתוך קופסה. ראוי לציין שהקופסה הזו לא מכילה חומרים משמרים בניגוד למה שאנשים עלולים לחשוב, ומרבית הערכים התזונתיים של הדג נשמרים גם בצורה הזו, ולכן כשמדברים על תזונה ים תיכונית שצריכה לכלול גם דגים כחלק ממגוון מקורות החלבון, טונה היא אחת מהן".

באיזו תדירות מומלץ לאכול טונה?

"בטונה מלבד חלבונים גם חומצות שומן חיונית כמו אומגה 3 ויש בה גם ויטמין D. כן נרצה לשלב ולגוון את הטונה במסגרת תזונה מאוזנת ומגוונת. התדירות משתנה בין אדם לאדם בהתאם למטרות והעדפות אישיות כך שאי אפשר לנקוב במספר".

טונה במים או שמן?

"זו שאלת מיליון הדולר. אם אוהבים טונה במים, זו כמובן אפשרות. ההבדל הקלורי בין טונה למים לבין טונה בשמן הוא כ-50 אחוז - בטונה במים יש 100 קלוריות ל-100 גרם ובשמן 200. גם אם רוצים לרדת במשקל אפשר לשלב טונה בשמן, אבל לרוב הבחירה תהיה כנראה בטונה במים. לטונה בשמן ישנם גם יתרונות, בעיקר אם הטונה בשמן זית".

מה לגבי חימום של טונה?

"פסטה עם טונה אוכלים, נכון? זו מנה שהיא חמה, כלומר ניתן לחמם את הטונה. אפשר כמובן לשלב אותה בסלט או לתבל אותה, כמו למשל ממרח הכולל גמבה טרייה ומלפפון חמוץ".

מה לגבי הכספית?

"חשוב להסתכל על התמונה המלאה - דגים רבים בהם גם טונה מכילים מינרל שנקרא סלניום, הלוכד את הכספית ולא מאפשר לה להשפיע על הגוף שלנו לרעה. צריך להסתכל גם על סוג הדג; כאן בישראל טונה מיוצרת מדגים שהם קטנים ולכן הכספית שהם סופחים היא קטנה וגם הכמות שיש במוצר קטנה משמעותית מהתקן. זאת אומרת שצריך להסתכל על הדבר הזה כמכלול ולא רק לעשות זום אין על משהו אחד. נכון להיום אין שום בעיה ודי בטוח לאכול טונה גם כמה פעמים בשבוע. היא מתאימה לכולם, גם לנשים בהיריון וילדים".

בשיתוף סטארקיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully