Primary Advertiser
בשיתוף סטארקיסט
28/11/2021

חג בריא כל כך? 8 טיפים שיבטיחו לילדים שלכם חופשת חנוכה מאוזנת יותר

חגיגות החנוכה והקפדה על תזונה בריאה הם שני כוחות מנוגדים שלא בדיוק קל לחבר ביניהם. האם בחג שכל כך מזוהה עם מאפים בשמן עמוק באמת אפשר לשמור על תפריט מאוזן יחסית לילדים? ספוילר: כן, וזה אפילו קל יותר משחשבתם

בחג החנוכה אנחנו חוגגים כידוע את נס פך השמן מתקופת מרד החשמונאים, אולם לכולנו ברור שאם אותו פך שמן היה צריך לשמש גם להכנת כמה מהמאכלים שהכי מזוהים עם החג הזה, הוא כנראה לא היה מחזיק יותר מכמה שעות.

זהו חג של סופגניות, לביבות, ועוד המון תענוגות אסורים שמהווים חלק בלתי נפרד מזיכרונות הילדות (והבגרות) של כולנו. זו הסיבה שכל כך חשוב דווקא בימים האלו להשקיע מאמץ נוסף כדי לאזן את התזונה של הילדים ככל שמתאפשר. כך תעשו זאת בשמונה צעדים פשוטים:

עוד בוואלה!

למה אנחנו עולים במשקל בחורף ואיך נמנעים מזה?

לכתבה המלאה

1. אל תוותרו על הסנדוויצ'ים
אנחנו נוטים להכין כריכים לילדים בעיקר כשהם הולכים לבית הספר, אבל גם בחופשות, זו דרך קלה ומהירה להבטיח לילדינו ארוחה זמינה ומזינה שאנחנו שולטים בכל מה שיש בתוכה. גם בחופשה, נסו להכין לילדים שלכם סנדוויצ'ים מושקעים. השתמשו בלחם ולחמניות מקמח מלא ותנו עדיפות לרכיבים עתירים בחלבון שגם יאריכו את תחושת השובע. תוכלו לדוגמה להשתמש בטונה סטארקיסט שעשירה בחלבון, בגבינות לבנות (עד 5 אחוזי שומן) או צהובות (עד 15 אחוזי שומן), וכמובן בביצים. כדאי להוסיף גם ירקות שיעשירו את הכריך בוויטמינים ומינרלים וגם יצבעו אותו בגוונים שעושים שמח בעין.

ארוחה מושלמת. כריך טונה (צילום: אלון מסיקה, אלון מסיקה)

2. צרו עם הילדים נשנושים כיפיים ומזמינים
לצד הלביבות והסופגניות, למה שלא תכינו עם הילדים גם נשנושים אחרים ויצירתיים יותר? תוכלו לדוגמה להכין איתם קרטיבים על בסיס פירות - שגם יהיו צבעוניים וטעימים, וגם יספקו להם מגוון של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. הקרטיבים יכולים להוות איזון צונן ומרענן למאכלים החמימים והשומניים של החג.

3. מלאו את הבית בניחוח שכולם אוהבים
תירס הוא מהמאכלים האלו שבאמת יש בהם הכול - הוא גם טעים ומתוק, גם קל להכנה וגם עשיר בשורה ארוכה של חומרים מזינים. תירס מכיל מספר ויטמינים ומינרלים חיוניים, בהם חומצה פולית, הידועה גם בשם ויטמין B9, ויטמינים ממשפחת B, ויטמין A ו-E. בנוסף הוא מכיל מינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, מנגן, אבץ, ברזל ונחושת וכן כמות יפה של חלבון ושל סיבים תזונתיים.

ולצד התרומה של התירס לבריאות, אתם יכולים לדמיין איך הניחוח המשכר שלו יעטוף את הבית בחמימות מתוקה ויתרום להעצמת אווירת החג.

אפשר גם להתפנק עם מאפים שלא מטוגנים בשמן עמוק. בייגל (צילום: אפיק גבאי, אפיק גבאי)

4. דאגו שיהיו בבית נשנושים בריאים
לצד המאפים המתוקים שאנחנו בטוחים שכבר ממלאים את המטבח שלכם, כדאי לאזן את המקרר גם עם נשנושים בריאים כמו תמרים, תפוחים חתוכים ופירות נוספים שכיף לאכול בכל זמן. ככל שהמקרר שלכם יכיל גם את הנשנושים הבריאים האלו, כך יגדל הסיכוי שילדכם יבחרו באפשרות בריאה כשיתחשק להם משהו מתוק.

5. תאפו גם דברים בריאים יותר
אולי קל לשכוח את זה לקראת חג החנוכה, אך לא כל מאפה חייב להיות מטוגן בשמן עמוק כדי שנהנה ממנו. למה שלא תביאו הביתה גם בייגלה מקמח מלא, שיכול להוות ארוחה קלה מצוינת, ? בייגלה כזה יכול להיות בסיס מעולה לארוחה והוא משתלב מצוין עם תוספות של חלבון בריא כגון גבינה לבנה או סלט טונה וכמובן ירקות.

6. אל תשכחו את הירקות
גם אם הילדים שלכם לא "עפים" על ירקות, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לנסות - בטח במהלך החג. מומלץ תמיד לוודא שיש לכם במקפיא ירקות קפואים, כדי שכשהילדים שוב ינדנדו וישאלו "מה יש לאכול", תוכלו להציע להם לחמם אותם ויש סיכוי שתופתעו. הירקות, חשוב להבין, שומרים על ערכיהם התזונתיים גם לאחר ההקפאה ולכן מהווים בחירה מועילה וטעימה גם למי שעובדים עד מאוחר ולא יכולים לבשל לילדים בזמן החופשה.

פתרון נוח לימים של טיולים ואטרקציות. טונה טו גו (צילום: טונה סטארקיסט)

7. אל תפחדו מקופסאות שימורים
קופסאות שימורים לא בדיוק מתקשרות במוחנו לתזונה בריאה, אך אולי תופתעו לגלות שרוב השימורים, כמו לדוגמה טונה סטארקיסט, לא מכילים חומרים משמרים בכלל. השימור נעשה על ידי עיקור בחום ורוב הערכים התזונתיים של התכולה - נשמרים בצורה טובה. זה נכון גם לגבי תירס, חומוס ואפונה.
אז בין אם הילדים נשארים בבית לבד ובין אם אתם מטיילם ביחד למקומות רחוקים - מומלץ להצטייד גם בקופסאות כאלו ולא להסתמך רק על חטיפים וממתקים.

8. תציעו, אל תטיפו
אחרי כל מה שאמרנו כאן, חשוב לזכור: כפי שציינו בהתחלה, חנוכה בבסיסו הוא חג של מאכלים מתוקים ושומניים. זה חלק מהקסם שלו ומה שהופך אותו למהנה כל כך. בחג הזה בפרט ובחיים בכלל, חשוב שלא להילחם עם הילדים כדי שיאכלו בריא, אלא לאפשר להם ליהנות, לחלוק איתם את הרגעים המתוקים האלו - אך גם להיות שם כדי לייעץ, לאזן ולהגן, על מנת שהם לא יעברו את הגבול. זכרו כי היחסים עם הילדים והזיכרונות האלו איתם חשובים יותר מכל ויטמין או מינרל נוסף שתצליחו להכניס לגופם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully