Primary Advertiser

הפתרון המושלם לארוחה החמה של היום

בשיתוף סטארקיסט

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 12:44

רבים מאיתנו, בשל חוסר זמן או חשק, מדלגים על הארוחה המרכזית ביממה שלנו ולא צורכים מספיק חלבונים בשל כך. מה עושים? טונה בקופסה היא תשובה מוצלחת, בזכות הנוחות, הטעם והערכים התזונתיים

סטארקיסט. אלון מסיקה
הפתרון המושלם/אלון מסיקה

בדרך כלל, ארוחה חמה היא הגדולה ביותר ביום והקפדה על אכילתה בשעות הצהריים יכולה לעזור לנו להקטין את הצורך בנשנושים וכך, לשפר את הסטטוס התזונתי שלנו ולעזור בוויסות המשקל.

מומלץ שארוחה חמה תכיל את כל אבות המזון, על מנת ליצור עבורנו תחושת שובע נעימה למספר שעות. למרות זאת, רבים מאיתנו עדיין מדלגים על הארוחה החמה אם אין לנו זמן או חשק להכין אותה. אלא שישנן דרכים פשוטות וקלות להכין ארוחה שכזו, מבלי לוותר על כך שתהיה מאוזנת ומוצלחת.

אחד מאבות המזון שאנו נוטים לשכוח בארוחה החמה הוא החלבונים. הפחמימות בדרך כלל קלות ומהירות יותר להכנה ולעיתים, הן משתלטות על הארוחה, מה שמותיר בחוץ את החלבונים. אלו חשובים לא רק בגלל התועלת התזונתית שלהם, אלא גם כי העיכול שלהם דורש אנרגיה ונמשך זמן רב, כך שהם גורמים לתחושת שובע גדולה יותר לאורך היום.

מקור חלבוני שאיננו דורש הכנה וניתן לאכול אותו כבר בצורה בה הוא מגיע הוא טונה בקופסה, המהווה תחליף מצוין למנה החלבונית בצהריים. טונה בקופסה היא גם תחליף טוב לדג הטרי, כי היא דג לכל דבר, ניתנת לחימום ונשמרים בה רוב הערכים התזונתיים.

סטארקיסט. אלון מסיקה
מגוון אפשרויות הגשה/אלון מסיקה

טונה בקופסה היא אחת הדרכים הפשוטות והנפלאות להגברת צריכת הדגים ושיפור הבריאות. מבחינת כמות החלבון, 100 גרם טונה סטארקיסט במים או בשמן מכילים כ-25 גרם חלבון, דומה לכמות החלבון שיש ב-100 גרם בשר בקר רזה (מבושל).

מלבד העובדה שטונה בקופסה מהווה מקור חלבוני מצוין, היא גם דלת שומן (כ-1 אחוז בלבד), יכולה להיות דלת נתרן (טונה סטארקיסט במים מכילה רק 170 מ"ג נתרן וטונה סטארקיסט דלת נתרן בשמן או במים מכילה רק 70 מ"ג נתרן ב-100 גרם) וערכיה התזונתיים כוללים ויטמינים ומינרלים, וחומצת שומן מסוג אומגה 3, שהופכים את הארוחה למזינה ומאוזנת.

לספורטאים: טונה מתאימה במיוחד כמקור חלבוני בארוחה חמה לספורטאים, הזקוקים ליותר חלבון. קופסת טונה מכילה באופן טבעי את הכמות המומלצת לצריכה, כ-20-30 גרם. למרות שהיא בקופסת שימורים, טונה בקופסה אינה מכילה חומרים משמרים, בזכות סגירה הרמטית של הקופסאות המעוקרות על ידי חימום בטמפרטורה של מעל 115 מעלות, מה שמשמיד את החיידקים ושומר על סטריליות המוצר לאורך תקופה ארוכה.

לילדים: טונה בקופסה מתאימה כמנת חלבון לילדים או למי שלא אוהב את הצורה, הריח או הטעם של דגים. היא לא נראית ולא מריחה כמו דגם. 100 גרם טונה סטארקיסט במים מכילה מעל 50 אחוז מההמלצה לצריכת חלבון עבור ילדים מגיל ארבע ומעלה. עבורם, זה לא רק מקור חלבוני מצוין בארוחה, שחשוב כל כך להתפתחות התקינה, אלא גם מקור לרכיבים חיוניים נוספים כמו ויטמינים ומינרלים רבים, וחומצות שומן מסוג אומגה 3, שנחקרות בהקשר של שיפור יכולות למידה אצל ילדים. קופסת טונה היא תחליף נהדר ונוח להכנה של מנה חלבונית בארוחה חמה - פותחים, מצרפים פחמימה בריאה וירקות, ואוכלים.

אין הרבה מזונות חלבוניים כמו טונה, שמגיעים עם שפע של יתרונות תזונתיים ומשתלבים בקלות כל כך בארוחה. טונה בקופסה אפשר לחבר לפסטה, אורז, חביתית, פשטידות והיא מתאימה כמנה ראשונה, תוספת לסלט, ארוחת ביניים או עם כריך או קרקרים. יש טונה בקופסה כמו סטארקיסט, שמגיעה במגוון טעמים ואחוזי שומן משתנים וניתנת להכנה בטעמה הטבעי, בתבשילים מלוחים, חריפים, חמוצים ואפילו מתוקים (אסיאתי או בשילוב פירות). אם נוסיף לכך את נוחות ומהירות ההכנה והעובדה שטונה בקופסה מהווה מנת חלבון שקל לשמור בבית מבלי שתתקלקל, נקבל סיבות טובות ורבות לשלב אותה כמנה חלבונית איכותית בארוחה.

דוגמאות לשילוב טונה בארוחה חמה:

פחמימות: פסטה מלאה, אורז מלא, תירס, אפונה ירוקה, קינואה, בורגול.

חלבונים: מגוון מוצרי טונה בטעם טבעי או בטעמים - שמן זית, שמן קנולה, לימון ופלפל חריף, עם עשבי תיבול.

שומנים: שמן זית או קנולה מהטונה עצמה או כבסיס לבישול.

ויטמינים, מינרלים וסיבים: ירקות מבושלים כמו ברוקולי, כרובית, קישואים, חצילים, כרוב, בצל, גזר וכו' או תבשילים כגון טונהלז, פשטידת טונה, קציצות או קבב טונה.

בשיתוף סטארקיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully